Service met een hoofdletter S!
Terug

Service met een hoofdletter S!

Zodra een project is afgerond en onze onderwijsproducten gebruikt gaan worden, verzorgt de afdeling Service & Support (S&S) van Bespeak de ondersteuning ervan. Inmiddels is S&S niet meer één servicedesk, maar zijn het er wel tien! Maar wat doen onze hardwerkende medewerkers van deze afdeling nu precies? Dat is best lastig te omschrijven. Kort gezegd bieden zij support voor verschillende klanten. Maar wat houdt deze support dan precies in?

Wat doen wij en voor wie?

De afdeling S&S van Bespeak biedt support voor onder meer de Vakopleiding Doe-het-zelf (DHZ), het Centraal Bureau Drogisterijbedrijven (CBD), het Sectorinstituut Transport en Logistiek (STL) en uitgeverij Visavi. De support is net zo uiteenlopend als onze klanten en veelzijdig als onze leermiddelen: het is niet alleen maar wachtwoorden resetten!

Voor DHZ verzorgen we de verwerking van filiaalwissels, het aanmaken van nieuwe filialen en diploma’s en het koppelen van certificaten. Daarnaast zorgen we ervoor dat de examens van DHZ goed verlopen. We signaleren bugs in de online producten en proberen deze als eerstelijns support eerst zelf op te lossen. Mocht dat niet lukken, dan roepen wij de hulp in van onze technische specialisten, oftewel de tweedelijns support.

Voor CBD zorgen we er onder andere voor dat we bugs signaleren en dat deze worden opgelost. Ook beantwoorden we vragen met betrekking tot nascholingsverplichting, betalingen en certificaten. Een veelvoorkomende vraag van (assistent-)drogisten is bijvoorbeeld of ze al aan de nascholingsverplichting hebben voldaan. Soms komt het voor dat een eindtoets niet beschikbaar is of wil men weten waar de magazines te vinden zijn of hoe ze een licentie kunnen aanschaffen.


Een andere belangrijke klant is Visavi. Voor Visavi ontwikkelde Bespeak onder meer de opleidingsmethoden voor kappers (Hair Level) en schoonheidsspecialisten (Beauty Level). Voor Visavi verzorgen we vanuit S&S onder meer de planning en verwerking van examens, de invoering en controle van orders en de verwerking van retourzendingen. Ook beantwoorden we diverse vragen van studenten en medewerkers van scholen met betrekking tot de opleidingsproducten van Visavi.

Meer weten?

Dit is slechts een kleine greep uit de dagelijkse werkzaamheden van onze S&S-medewerkers. Een veelomvattende functie die niet alleen in een blog te omschrijven is. En dan krijgen zij er per 1 september ook nog eens drie nieuwe servicedesks bij! Genoeg te doen dus! Wil je meer weten over onze werkzaamheden? Loop gerust eens binnen bij de S&S-afdeling van Bespeak!

Ben je wel zo enthousiast geworden dat je zelf op de afdeling Service & Support wilt werken? Dat komt goed uit, want we zoeken een nieuwe parttimemedewerker! Bekijk hier de vacature.